DRUŽINA U VATROGASNOJ POSTAJI

Ove subote naša je družina odlučila zamijeniti regularno izviđačko okupljanje i napraviti nešto novo. Okupili smo se i otišli u posjet vatrogasnoj stanici Velika Gorica. Predvodnik Mario dogovorio se s dežurnim vatrogascima i omogućio nam neka nova znanja o ovom zanimljivom ali opasnom zanimanju.

Tri jata- „Zmajevi“, „Lanići i Tomići“ te „Akela“ dogegala su se do prostorije gdje smo otpjevali dvije vesele pjesme i potom krenuti prema vatrogasnoj stanici, koja je na svu sreću iza ugla. Bar nismo morali dugo hodati. Saznali smo razlike između vatrogasnih vozila- koji prvi odlazi, koji ima najviše vode, koliko su duge ljestve…

 

Auto-Cisterna služi za prijevoz vode i ljudi do mjesta intervencije. Obično se nalazi zadnja u Gasnom vlaku jer “puni” automobilsku ljestvu ili navalno vozilo vodom. Sadrži veću količinu vode te manju količinu pjenila i alata. Može služiti i za samostalno gašenje požara ako se radi o manjim požarima.

Tehničko vozilo je vatrogasno vozilo opremljeno opremom za tzv. tehničke intervencije kao što su prometne nezgode, elementarne nepogode ili druge vrste spašavanja.

Kemijsko vozilo  je vozilo koje može sadržavate razne količine vode, pjenila, praha CO2 te služi za razne intervencije: požare zapaljivih tekućina (nafta, benzin i sl.), transformatora…

Auto ljestve

Vatrogasna ljestva je vatrogasno vozilo za spašavanje s visina. Osnovna namjena ljestava je spašavanje ljudi, gašenje požara i vršenje dodatnih tehničkih usluga. Ona je simbol vatrogasaca diljem svijeta i najprepoznatljivi dio ukupne vatrogasne opreme. Svaka moderna vatrogasna postrojba u svijetu posjeduje određeni broj vatrogasnih ljestvi i posebno se ponosi njima.

Konstrukcija vatrogasnih vozila za spašavanje s visine uvelike ovisi o samom tipu vozila, proizvođaču kao i ostalim faktorima.

Kako su ostali članovi bili premaleni, Jelena je skupila hrabrost i provozila se vatrogasnim ljestvama. Pogled je bio odličan, moram priznati.

Osim vozila imali smo prilike izbliza vidjeti vatrogasnu opremu koju čine vatrogasna kaciga, zaštitna odijela i zaštitne rukavice. Odijelo se sastoji od zaštitnih hlača i zaštitne jakne. Materijal mora trajno izdržati 180°C. Odijelo mora postići i zaštitu od radijacijske topline, ali istodobno ne smije onemogućiti odvođenje tjelesne topline. Zaštita od prodora vode se postiže vodonepropusnim slojem, koji u određenoj mjeri predstavlja onemogućavanje odvođenja tjelesne topline.

 

Čak smo stavili kacigu na glavu i razgledali unutrašnjost vatrogasnog vozila.

Nakon uspješnog i poučnog razledavanja postaje, krenuli smo prema igralištu gdje smo se najprije počastili finim keskima a potom odigrali par igara. Anakonda, graničari, otimanje marama. Ops, već je došlo vrijeme ručka. Pozdravili smo se kod naše prostorije, dogovorili sljedeći susret i krenuli kućama.

DANAS SMO NAUČILI:

Sami uvjeti rada vatrogasaca su iznimno teški, izloženi su svim opasnostima i štetnostima na radu koje postoje a u svome radu se koriste raznim sredstvima. Jedna od najvažnijih, zasigurno najkompliciranijih dijelova vatrogasne opreme jest upravo vatrogasna automobilska ljestva, te je zbog toga osposobljavanje i uvježbavanje za rad vatrogasnom ljestvom neophodno.

 

Jedva čekamo neku drugu avanturu!